close

人到底有多了解自己,現在我都還不清楚自己是誰。

How people understand themselves, I do not know who really I am now.

從小我就開始去追尋這個答案。

I started to find the answer in my childhood.

我是誰?誰可以幫我定義。

Who am I? Who can give me a definition?

因為我發現我的行為反應都是去符合外在的規定,不是真實的。

Because I found that my behavior is a reflection to fit the rule outside, not be true of mine.

那個偽裝的形象標準又是什麼?

What the standard of being disguise image?

歸就它是種統計,我開始接觸星座。

I classified it is statistics and started learning horoscope.

八月底出生的我被分類在處女座。

I was born on the end of August, it is classed with the Virgo.

一個追求完美、愛評論分析、對事物有高標準的個性。

The speciality of he/she who always be perfectlyuse to judgment and analyzehas high standard in matters.

我對分類的種類仍有些懷疑,只有分成十二種星座。

I doubt the kinds be classed with only twelve kinds.

這麼多人類指被分種十二種?

Are there so many people just have twelve kinds?

繼續深究它,它又細分各種不同行星的影響,像金星、木星。

I keep on researching it that be classed with the influence by other planet, like the VenusJupiter.

這就可說服我了,人類總歸是複雜的。

It would convince me that human is always complicated.

追尋自我的過程是最大的樂趣,請不要到達終點。

The process of finding me is the most fun; I never want to get to the goal.

arrow
arrow
    全站熱搜

    張小粽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()