close

我喜歡當一名觀察者。

I enjoy being an observer.

觀察對生活、環境一切不尋常或受爭議的事。

To observe the matter is unusual or being has caused controversy.

能包羅萬象全世界是我的野心。

My ambition is to know all knowledge in whole world.

但是我對有名的人不感興趣。

But I am not interesting in famed people.

讓我想起小時候,我喜歡跟怪人做朋友。

I recall that I liked making friend with freak when I was a child.

他們可能是壞學生,父母總會禁止他們的小孩跟他們往來。

They maybe are bad student, parents always forbid their children to play with them.

我卻最愛他們的與眾不同。

But I most like that they are out of the ordinary.

這也是我對怪異的事情從不感覺陌生的關係吧!

It is also that I have no stranger to strange matters.

arrow
arrow
    全站熱搜

    張小粽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()