close

當日子一天天的過去,你會覺得生命還有足夠時間慢慢來。

When the day pass by, you think you have enough time take it slowly.

只要突然有經驗過生重病或是重大災害的人才會珍惜生命的有限。

Only you have the experience that got heavy sick or great damage, you would treasure the limited life.   

今年二月我到紐西蘭旅行,躲過一場重大地震,心有餘悸。

I have avoided a big earthquake and got shock when I travel to New Zealand on Feb. this year.

我差點跟生命交鋒。

I have almost lost my life.

當時覺得活著真的很好,好多事似乎都還沒去做。

I felt to be alive really good at that time; I have many things not do yet.

回國讓我深深思考接下來人生的下一步。

After coming back my country, I think deeply the next step.

以往人生,我過著開心過每一天沒有目標的日子。

Before that time, I always be happy and have no goals everyday.

我不想負責任,消極地想管明天會如何,不覺得自己需要活很久。

I don’t want to be responsible and not care about tomorrow will be.

I don’t want to live a long life.

而今我深思,我來到這人生,是有使命承諾要做的。

Now I think deeply that I should finish some promise in my life.

想到天使給我的建議,我的功課要透過家庭裡去實現。

I recall the angels told me a suggestion, my homework need to realize in my own family.

從來沒想過要有婚姻跟家庭的我很抗拒。

I have never wanted to get married and have my own family, I resist it.

但是我會努力不掙扎順著流,去完成這任務。

But I will try hard and not to control it to finish the mission.

親愛的天使們,記得要隨時給我指引啊!

My dear angels, please always give me guide anytime.

arrow
arrow
    全站熱搜

    張小粽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()