close

我是素食主義者。

I am vegetarianism.

不是為了宗教信仰,只是單純為了地球。

It is not because of my belief.

I did it just for loving the globe. 

我已經施行兩年多,是從2009那年八月開始。

I have done it for two years. I started it at august 2009.

2009年八月八號,南台灣歷經一場可怕的颱風,帶走許多人的性命。

On the august 8 2009, a strong typhoon occurred in the south Taiwan and made many people dead.

當時許多朋友拋下工作去災區擔任志工,協助搶救與災後重建工作。

My friends ask to leave their work and to be a volunteer in the disaster area.

They help the victims to clean and establish their home. 

我沒法放下繁忙工作,我的心情很混亂,希望我也可以為災民做些甚麼。

I can’t ask to leave my work and felt bad.

I hope I can do something for them.

深刻反省災難的起因,都是人類的慾望過度擴張。

I collect my thought what it occur because human have too many desire.

我想透過素食,減少對大量肉類的慾望,也減少對動物的殺害。

I want to eat no meat to decrease the desire of meat and decrease the number of animal been killed.

我希望大地之母能聽到我的心願,讓地球那發燒的憤怒,有稍微的減緩。

I hope the mother of the globe could hear my wish.

Let the angry in globe can be release.

這一切,都是因為愛。

All I do it just because of love.

arrow
arrow
    全站熱搜

    張小粽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()